XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
- Izen bat adjetiboz kalifikatu era ezberdinez:
- Klasean franelograma bat jarri, eguzki, hodei, elur eta hostoak eguraldiaren arabera josteko.
Klasean sartzean, eguraldiari buruzko elkarrizketa mantenduko da, eta egoki diren itsazkinak itsatsi.
- Eguraldi bakoitzari dagozkion jazkerak marraztuko dira, edo-ta ebaki:
(
- Negu, uda, udaberri eta udazkeneko paisai argazkiak deskribatu:
Era honetako deskripzio bat eman, negurako adibidez, eta eskatu ikasleei beste urtaroenak
- Euri, elur, haize, trumoi, ... hau da, fenomeno meteorologiko bakoitzari zarata bat egokitu, mahai gainean hatzamar puntaz joz, mingaina ahozapaiaz klask eginez, e.a.
Irakasleak edo-ta ikasle batek
- Marrazki ezberdinak jarri: egun eguzkitsua, haize eta hotza egiten duen eguna, ... Bakoitzaren aurrean:
- Eguraldia nolakoa den azaldu:
- Honelako olerkiak landu: euria goitik behera
bustiko gara ta
ez goaz kalera / etxean geldituko gara
tximist eta trumoi
goazen etxera!
goazen korrika!
ateak eta leihoak
itxi beharko ditugu
Burrun burrunba!